Divulgación y RRSS

Les tradicions culinaries de la mediterranea: reflexions des d'Alacant i l'Alguer

Llibreria Il Labirinto de l’Alguer

3 de juliol de 2023

El proper dilluns, de la mà de Cuineres del territori (Onada Edicions, 2022) tindrem la sort de completar l’estada a la Universitat de Sàsser, participant a l’Alguer en un encontre per a parlar de les tradicions culinàries de la mediterrània i els reptes als que tenen que fer front, però també de les oportunitats que es poden oferir per a millorar la nostra nutrició i gaudir fent-ho.

Ho farem a la llibreria Il Labirinto de l’Alguer a les 19,30, raonarem amb Carla Valentino, autora del llibre de cuina algueresa “La cuina de casa mia” i moderarà l’acte Gustau Navarro Barba responsable de l’Ofici de l’Alguer de la Generalitat de Catalunya. Molt agraïts a totes les institucions que ho han fet possible: les universitats de Sàsser i la d’Alacant, la Càtedra Carmencita d’Estudis del Sabor Gastronòmic, la Xarxa Vives d’Universitats i el programa DRAC de mobilitat, l’Institut Ramon Llull, l’Ofici de l’Alguer–Delegació de la Generalitat de Catalunya a Itàlia i la llibreria Il Labirinto de l’Alguer.

De segur que serà un encontre ben profitós i que servirà com s’assenyala a la nota de premsa que anuncia l’acte, una bona oportunitat per a reprendre el subtil fil històric que uneix Alacant i l’Alguer. Es tracta de la traça deixada per la nau del capità Pau Duran, la “Santa Maria de Montnegre”, que havia partit del port d’Alacant en direcció a Gènova amb una càrrega de mercaderies i de passatgers.

En sofrir un naufragi el 18 de gener de 1606, una caixa amb un Crist va ser abandonada, fet que ha permès a la Ciutat de l’Alguer tenir un Sant Crist arribat de terres valencians, i que s’ha convertit en un element central del culte de la Setmana Santa algueresa.

Otras actividades de la Cátedra Carmencita