NOTÍCIES

El màster d'Arrossos de la Universitat d'Alacant arranca la tercera edició amb el suport dels municipis i la Generalitat

El rector, Manuel Palomar i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, han signat la renovació del conveni del Centre de Gastronomia del Mediterrani UA-Dénia ‘GASTERRA’

La sala d’actes de l’edifici Germà Bernàcer de la UA ha acollit l’acte d’inauguració en què han participat els alcaldes de Dénia, Benidorm, Pego i regidores dels ajuntaments d’Alacant i Altea.

Alacant. Dilluns, 5 d’octubre de 2020

La tercera edició del màster d’Arrossos i Alta Cuina Mediterrània Aplicada ha començat avui en un acte que ha tingut lloc a la sala d’actes de l’edifici Germà Bernàcer de la Universitat d’Alacant en el qual han participat els alcaldes de Dénia, Benidorm, Pego i regidores dels ajuntaments d’Alacant i Altea, com també la Generalitat Valenciana a través de la secretària autonòmica de Turisme.
El rector de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar ha ressenyat que «el títol propi de la Universitat d’Alacant, és únic en el món per la temàtica que tracta. És una formació transversal que aprofundeix en diverses matèries implicades directament o indirecta en l’elaboració dels arrossos» i ha destacat la importància de la participació de professorat «tant universitari com del sector de la restauració».
Francesc Colomer, secretari autonòmic de Turisme, ha assenyalat en la seua intervenció que «l’aposta per aprofundir en la formació relacionada amb la gastronomia suposa un compromís per la diferenciació a través de la qualitat i del coneixement científic i universitari».
Per part seua, el director del màster d’Arrossos i Alta Cuina, Josep Bernabeu, ha apuntat que «aquests estudis representen una oportunitat de formació única per a qualificar-se en un camp demandat professionalment amb una docència dissenyada a mesura i especialitzada. El repte en aquesta edició ha sigut fer l’esforç d’adaptar-se a les circumstàncies especials derivades de la COVID-19 per a desenvolupar la primera part del curs el títol d’expert/a en Història Globalització i Turisme entorn de l’arròs i l’alta cuina mediterrània íntegrament en línia».
L’alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, ha apuntat la importància de l’aposta conjunta entre Turisme de la Generalitat, la Universitat d’Alacant i Dénia «per a crear una oferta que va més enllà de la formació i que implica un compromís de tots els sectors implicats per a aprofundir en el coneixement de la gastronomia pròpia, la divulgació i també en la qualificació del sector».
Cristina Juan, docent del màster d’Arrossos i directora del restaurant Dàrsena, ha sigut l’encarregada d’impartir la conferència inaugural titulada «El valor del aprendizaje» en la qual ha assenyalat que l’aposta per la formació superior en gastronomia «dona resposta a les necessitats reals de la societat i d’un sector en ple desenvolupament» i ha reivindicat que «aprendre també és ser capaços de canviar, de modificar comportaments i maneres de fer les coses».
Un gran encert que ja està demostrant els seus fruits i en el qual ha animat a participar d’aquesta iniciativa amb «valentia» per a ser capaços d’«enfrontar nous reptes per al sector».
El màster ha tingut un any més la col•laboració d’institucions com Turisme Comunitat Valenciana i els ajuntaments d’Alacant, Altea, Benidorm, Dénia i Pego, que participen facilitant beques formatives als estudiants. De la mateixa manera, col•labora en aquesta iniciativa formativa, la Càtedra Carmencita d’Estudis del Sabor Gastronòmic, càtedra fruit d’un conveni de col•laboració entre la Universitat d’Alacant i l’empresa exportadora d’espècies Carmencita.

Conveni
Abans de l’acte d’inauguració, el rector de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar i el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, han rubricat la renovació del conveni per al Centro de Gastronomía del Mediterráneo UA-Dénia “GASTERRA” que té com a objectiu donar continuïtat al programa d’actuacions, de caràcter divulgatiu, formatiu i investigador que el Centre de Gastronomia del Mediterrani UA-Dénia «GASTERRA» desenvolupa, i també a la realització en comú de projectes i activitats que generen un coneixement de la gastronomia pròpia millor, la divulgació dels valors de la cultura culinària, la formació i la qualificació professional del sector. La signatura tindrà lloc en el marc de l’obertura de la III edició del màster d’Arrossos i Alta Cuina Mediterrània Aplicada.

Activitats de la Cátedra Carmencita